Chléb na dovolenou

Vždy, když jsem cestoval na dovolenou, jsem si s sebou brával náš chléb, abych nebyl odkázán na místní nabídku. Tak jak vám i mně chutná jen jeden či dva druhy chleba tam od nás a když cestuji, mám problém si vybrat z toho množství chlebů, které se v kraji mého pobytu nabízejí, jen já je neznám. A když se mi můj chléb minul, i tak jsem musel do obchodu a vybíral si, na kterém chlebu do konce dovolené vydržím.

Dokud jsme nezačali péct domácí kváskový chléb. Hlavní motivací bylo zbavit se zatěžování organismu při trávení toho množství lepku, které se v dnešních prodávaných chlebech vyskytuje a současně při tom zhubnout nějaké kilogramy. Po dlouhé době, kdy jsem v obchodě chléb nekoupil, mohu snad směle prohlásit, že se podařilo. Cítím se mnohem lépe a současně jsem zhubl přes deset kilogramů za asi půl roku.

bochnik

A samozřejmě se vyřešil i můj problém, jaký chléb kupovat na dovolené. Před dovolenou doma upečeme dva bochníky kváskového chleba v troubě, kde pekávame i maso a ty si s sebou vezmeme. Loni jsme tedy brali rovnou čtyři bochánky, protože jsme věděli, že se bude venku grilovat krkovice i ryby, takže jsme počítali s větší spotřebou chleba nejen u nás, ale u našich spoludovolenkářů. Docela dobře jsem to spočítal, protože během celé dovolené jsem chléb nemusel kupovat. Kváskový chléb vydrží velmi dlouho, neseschne ani nezplesniví.

Na letošní dovolenou opět s sebou povezeme doma pečený kváskový chléb. Je výživný a sytý, nezatěžuje tělo tak, jak ty bílé chemické bochánky z velkoprodejen a vydrží. Není jako kámen po pár dnech, nerostou na něm houby a štěpený lepek je našemu tělu snadněji stravitelný.

Příspěvek byl publikován v rubrice Domácí chléb, Jídlo, Zdraví se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář